Organická reklama môže byť efektívnejšia, než tá platená

Internet je považovaný za efektívne miesto k propagácii služieb, predajní, produktov, skrátka k reklame. Výsledkom je však čoraz častejší výskyt platených reklám, ktoré sú v mnohých prípadoch doslova nevkusné a otravné. Útočia na nás z každej strany a v tomto smere je internet presýtený konkurenciou. Bežný užívateľ tak už ani nevie, ktorá konkrétna reklama sa mu pravidelne zobrazuje, ide totiž o široký obsah rôznych značiek, služieb,… strácame sa v tom. V nejednom prípade sa ju snažíme ignorovať.Notebook a peňaženka.jpg
Z hľadiska internetového marketingu je ale samozrejme reklama potrebná aj naďalej. Áno, aj táto platená, avšak takisto je tu zaujímavá forma organickej reklamy, respektíve prirodzeného zviditeľnenia vášho webu v internetových vyhľadávačoch. Tento cieľ efektívne dosiahnete s procesom známym ako SEO (Search Engine Optimization). Odborný postup zabezpečí seo optimalizácia pre vyhľadávače Seolight.sk.
No uznajme sami. Agresívne bannery, vyskakovacie okná, planý poplach a výstrahy, aby užívateľ na dané okienko klikol,… predsa nemôžeme nazvať sympatickou prezentáciou svojich služieb. Efektívnou? Možno. Hoci,…Nákupný košík, logo.png
V užívateľovi sa vytvára obranný reflex- ignorácia
Podvedomie nemôže absorbovať všetko, čo vidí. Najmä ak je toho príliš. Na druhej strane sa takisto sústredíme na obsah, ktorý sme si hľadali a ktorý nás zaujíma, vnútená reklama nás v tomto momente úprimne zaujme len málokedy. Štúdie navyše ukázali, že reklamy v bočných paneloch väčšina užívateľov ignoruje a nezanecháva u nich žiaden vplyv.
Internetové vyhľadávače predstavujú priamy opak
A teda úprimný záujem v pravidelných intervaloch. Výsledky hľadania majú obrovskú tendenciu zaujať, predovšetkým ak ide o prvé strany výsledkov hľadania. Podrobne „hltáme“ všetky ponúknuté výsledky, ktoré nám prehľadávač zoradí ako relevantné k nášmu hľadanému výrazu.